- Ścianka wspinaczkowa
Dzieki swoim rozmiarom ścianka nie pozostaje niezauwaona i nikt nie przechodzi obok niej obojetnie.Dodatkowym atutem jest możliwosc umieszenia na jednej ze scian banera reklamowego własnej firmy.Scianka jest atestowana, pełne bezpieczenstwo gwarantuje wykwalifikowana obsługa. Każdy z wychodzacych asekurowany jest wysokiej klasy sprzetem alpinistycznym.Wysoka na 8 metrów, pneumatyczna scianka wspinaczkowa,niezapomniana atrakcja każdej imprezy integracyjnej.Dwa niezależne tory do wspinania o zrónicowanej trudnosci umożliwiaja każdemu chetnemu zmierzyc sie z wysokością.
- Zjazd ze zbocza skały
Zjazd ze skłay to jeden z najbardziej emocjonujących elementów wykorzystujący liny. Specjalnie przystosowana do tego typu atrakcji statyczna lina alpinistyczna zostaje spuszczona ze zbocza skały. Uczestnik wraz z instruktorem jest instruowany i zjeżdza w dół. Dzięki tej technice możemy stopniowo przełamywac strach przed wysokościami i walczyć ze swoim lękiem wysokich przestrzeni. Kazdy moment zjazdu jest ubezpieczany poprzez osobny system linek samozaciskowych.
- Quady
Konkurencja sprawnościowa z wykorzystaniem quada, który kierowany jest przez uczestnika. Dwa odrębne zadania angażujące wszystkich z drużyny:
- jazda po wyznaczonym torze, kierowca ma zawiązane oczy, pilotowany jest przez osobę siedzącą obok.
- przejazd wyznaczoną trasą drużyny która ma zadanie przetransportować trzymane w ręku kubki z wodą w jak najkrótszym czasie
- Paintball
Gra w paintball to duża dawka adrenaliny połączona z działaniem i wykonywaniem zadań w drużynie. To gra strategiczna w której uczestnicy sprawdzają się w sportowej rywalizacji.
Proponowane scenariusze:
- obrona/zdobywanie bazy
- obrona VIPa
- zdobycie flagi przeciwnika
Dla uatrakcyjnienia rozgrywek, proponujemy użycie ekranów dymnych które to sprawiają iż teren gry staje się bardziej realistyczny. Proponujemy również zorganizowanie scenariuszy zadaniowych dzięki których gra nabiera charakteru i każda z drużyn ma do zrealizowania punktowane zadania.
- Wędka
Osoba wisi na końcu zawieszonej liny prostopadle do podłoża na wysokości ok. 70cm. Reszta zespołu przeciąga uczestnika za pomocą lin przytwierdzonych do uprzęży tak, aby mógł zebrać umieszczone w odpowiednich miejscach przedmioty i w oreślonej kolejności umieszczać je w wspólnym punkcie centralnym. Konkurencja przynosząca dużo śmiechu i zabawy, wymagająca współpracy dużyny a przez to integrująca zespół.
- Most tybetański
Osoba pokonująca most jest ubrana w uprząż alpinistyczną i w razie odpadnięcia od mostu nie upada na ziemie. Może kontynuować przemarsz lub zrezygnować i wrócić z pomocą obsługi. Czas przejścia jest silnie uzależniony od sprawności osoby pokonującej most oraz jego długości.
Pomiędzy dwoma punktami (drzewa, budynki, mosty, skarpy, skałki, itp...) na wysokości 2-8m zostają rozciągnięte dwie liny, po których należy przejść trzymając się górnej liny, a nogami idąc po dolnej.
Wymagania terenu: las, obszar częściowo zalesiony, grube wysokie drzewo
Czas trwania: 5-10 min/osoba
Obsługa: 2 instruktorów po przeciwległych końcach liny
Uczestnicy: 1 osoba
- Przeprawa linowa
Wymagania terenu: las, obszar częściowo zalesiony, grube wysokie drzewo
Bezpieczeństwo uczestnika gwarantuje pełna asekuracja przez cały czas trwania przeprawy liniowej.
Uczestnik zabawy zostaje przypięty do liny po czym musi pokonać tę odległość przeciągając się pod nią.Między dwoma punktami na wysokości jest rozwieszona lina (równolegle do ziemi).
Czas trwania: 5-10 min/osoba
Obsługa: 2 instruktorów po przeciwległych końcach liny
Uczestnicy: 1 osoba
- Wieża ze skrzynek
Konkurencja stawia wyzwania i uczy opanowania, jednocześnie dostarcza sporą dawkę adrenaliny.Uczestnik jest asekurowany z ziemi przez wykwalifikowaną obsługę zatem konkurencja jest w pełni bezpieczna.Zadania mogą mieć charakter drużynowy (liczymy wówczas liczbę skrzynek ułożonych przez wszystkich uczestników) lub indywidualny (w tym wypadku wygrywa osoba która ułoży najwyższą wieże)
Zabawa polega na zbudowaniu jak najwyższej wieży z plastikowych skrzynek na napoje. Uczestnik stoi na skrzynkach, które to jedna po drugiej podkłada pod siebie tworząc w ten sposób coraz wyższą wieże, aż do momentu jej przewrócenia.
Wymagania terenu: las, obszar częściowo zalesiony, grube wysokie drzewoCzas trwania: ok 10 minutObsługa: 2 instruktorówUczestnicy: 1 osoba
- Wspinaczka skalna
Wspinaczka skalna – jeden z rodzajów wspinaczki uprawiany w terenie skalnym bez śniegu i lodu. Wspinaczka skalna polega na pokonywaniu stromych ścian skalnych określonymi drogami wspinaczkowymi. Uczestnicy tej atrakcji mają do pokonania kilkunastometrową ścianę będąc asekurowani z góry (wędka). Fanstatyczne ćwiczenie sprawdzające swoje umiejętności - pozwalające przełamywać wewnętrzne lęki oraz bądące nie lada wyzwaniem dla każdego uczestnika.
- Wojna Kisielowa
Zabawa jest w pełni bezpieczna, dostarcza niesamowitych emocji, stanowi alternatywę dla rozgrywek paintballowych. Konkurencja polega na przygotowaniu amunicji w postaci woreczków wypełnionych kisielem (woda + mąka ziemniaczana), które to w równych ilościach dostają zawodnicy konkurencji. Uczestnicy zabawy dzieleni są na dwie drużyny toczące wojnę polegającą na trafieniu i rozbiciu worka na przeciwniku. Konkurencja wymaga sprawności fizycznej oraz odpowiedniego przygotowania taktycznego.
Uczestnicy: drużyny 5-10 osobowe
Czas trwania: w zalezności od ilości woreczków
- Tyrolka
Podczas tej konkurencji uczestnicy pojedynczo zjeżdżają po skośnie zawieszonej linie. Lina może być rozpięta pomiędzy drzewami, skałami lub innymi przedmiotami zapewniającymi bezpieczne przeprowadzenie zadania. Wysokość, oraz długość zjazdu, uzależnione są, od warunków ukształtowania terenu. Najbardziej efektowne kolejki odbywają się nad głębokimi wąwozami lub rzekami. Zjazd jest bardzo emocjonującym przeżyciem. Prędkość zjazdu regulowana jest przez osoby hamujące.
Wymagania terenu: las, grube wysokie drzewa, wąwozy
Czas trwania: ok 5-10 minut/osoba
Obsługa: 2 instruktorów
Uczestnicy: 1 osoba
- Hula-Hop
Konkurencja polega na przekazaniu koła hula-hop od pierwszego uczestnika do ostatniego, z tym że uczestnicy trzymają się ręcę. Zadanie wymaga zwinności i pomysłowosci. Sprawdza się szczególnie na początku imprezy jako wspaniały rozluźniacz atmosfery.
- Puzzle
Specjalnie przygotowane puzzle w wersji makro zostało tak zaprojektowane i wycięte by uczestnicy mogli ułożyć kwadrat używając wszystkich jego części.
- Hokej na trawie
W grze biorą udział dwie drużyny. Zadaniem uczestników jest zdobycie jak największej ilości bramek w wyznaczonym czasie. Konkurencja przypomina grę w hokeja lecz zamiast kijów hokejowych zawodnicy mają do dyspozycji miotły i grają na trawie.
Uczestnicy:4-8 osób drużyna
Obsługa: 1 instruktor sędzia
Czas trwania: 5-10 min
- Latajace jajka
Każda z podgrup jest dzielona na grupy 5 osobowe, instruujemy, że mają za zadanie wymyśleć sposób na to by jajko upuszczone przez ciebie z wysokości 2 metrów (ręka wyciągnięta w górę) nie rozbiło się, rozdajemy im materiały do wykorzystania.
każdej drużynie rozdajemy: 2 kartki A4, 2 krótkie sznurki (60 cm), 1 taśma klejąca, kawałek plasteliny, paczkę zapałek, dwa balony
Następnie instruujemy grupę, że zadanie w grupach należy wykonać milcząco, rozdajemy im zatyczki do uszu (watę) i zakazujemy się porozumiewania dźwiękami (nawet yhy, mmm itd.zakazane). Rozwiązanie tego zadania trwa do 30 minut.
- Ślepy matematyk
Drużyna ustawia się w koło, każdy oburącz trzyma powiązaną w pętle linę. Na sygnał instruktora wszyscy zamykają oczy i układają: koło, następnie kwadrat, a potem trójkąt. Za każdym razem komunikują się zarówno poprzez słowa, jak i dotyk. Po ułożeniu figury uczestnicy otwierają oczy i poprawiają figurę. Zarówno w pierwszej, "ślepej" fazie, jak i w drugiej - liczy się czas.
Jest to gra psychologiczna, nade wszystko uczy współpracy, uczula na orientowanie się na osiąganie celu wspólnymi siłami, uczy rzeczowej komunikacji, życzliwości i zaufania.
- Rozkładanie namiotów z zamkniętymi oczami
Drużyna 4-5 osobowa ma za zadanie rozbicie prostego namiotu iglo, z ta różnicą że uczestnicy maja zawiązane oczy.
Ćwiczenie pokazuje ile zależy od współpracy w grupie, poprawia komunikacje oraz pozwala na poznanie zachowań poszczególnych uczestników zabawy.
- Hydraulik
Członkowie drużyny musza pozatykać dziury w pionowo stojącej rurze a następnie wlewając do niej wodę wydostać znajdującą się wewnątrz wiadomość
Hydraulik to świetna zabawa - zapewnia cieplejsze, bardziej zażyłe relacje, składające się na doskonały schemat organizacji zespołu, gwarantujący wydajną współpracę.
- Medyk
Zespół mając do dyspozycji różne przedmioty (folia, kołki) muszą przetransportować "ranną" osobę do punku medycznego
- Wiaderko
Uczestnicy dostają do dyspozycji dwa wiaderka. Jedno z nich postawione jest naziemi, do drugiego zaś przymocowany jest system linek, za pomocą których trzeba przelać zawartość jednego pojemnika do drugiego. Konkurencja ta wymaga przedewszystkim precyzji, uczy efektywnej komunikacji, zaufania i współdziałania, zaszczepia zasady współpracy.
- Labirynt osaczonego
Jeden z uczestników ma za zadanie przejść przez przygotowany przez instruktorów labirynt, zbudowany z lin, których nie można dotknąć. Dla utrudnienia niektóre z nich będą zawieszone na niewielkiej wysokości nad ziemią, a do każdej przymocujemy dzwonek, sygnalizujący naruszenie linii. Wewnątrz konstrukcji "Osaczeni" poruszają się pojedynczo, mając zawiązane oczy - to jego towarzysze muszą nim pokierować tak, by ten odnalazł wyjście, nie dotykając żadnej linii. Potem z labiryntem zmierzy się kolejny członek drużyny.
Wspólny cel i idea zwycięstwa pobudzają członków zespołu do wspólnego działania, pozwalają na otwarcie się na innych ludzi, pielęgnują relacje międzyludzkie, uczą komunikacji, zaufania i empatii.
- Tratwa
Tą konkurencję każda drużyna wykonuje osobno. Pierwsza drużyna staje na linii startu, gdzie leżą dwie belki i deska (tworzące umowną tratwę). Otrzymują też grube kijki do odpychania. Na znak prowadzącego, trzech zawodników staje na tratwie, a czwarty przenosi belki, ustawiając je tak, aby tratwa mogła się przesuwać. W ten sposób muszą jak najszybciej dostać się do linii mety, odpychając się kijkami. Zwycięża ta drużyna, która uzyska najkrótszy czas.
- Podaj dalej
W tej zabawie cała drużyna znajdując sie na plastikowych skrzynkach musi pokonać odcinek drogi z przeszkodami. Przejście polega na tym, że ostatni z zawodników przechodzi na skrzynkę osoby poprzedzającej i podaje swoja skrzynkę do przodu, do pierwszej osoby.
Pokonanie trasy zależy od współdziałania w zespole. W tej konkurencji startują grupy równolegle – wygrywa grupa która pierwsza przeprowadzi swoich uczestników na druga stronę wyznaczonej trasy.
Uczestnicy: 4-5 osób
Czas: ok. 10 minut
Obsługa: 1 osoba
- Złap imię
Wszyscy przedstawiają się swoimi imionami. Jedna z osób dostaje piłkę i rzuca ją do kogoś. Osoba która łapie, musi wypowiedzieć imię osoby która piłkę rzuciła. Następnie rzuca do następnej. Zabawa trwa aż wszyscy nauczą się imion wszystkich
- Rurociąg
Uczestnicy zabawy mając do dyspozycji różnej długości rury oraz różnego typu kształtki mają przelać wodę do naczynia znajdującego się w pewnej odległości od punktu startu. Zadanie to wykonuje się budując rurociąg.
- Cyrkiel
Do zabawy wykorzystujemy cyrkiel z drewnianych elementów, na którym umieszczamy jedną osobę. Do szczytów cyrkla przymocowanych jest kilka lin, przez których trzymanie i naprężanie reszta zespołu stabilizuje cyrkiel i pomaga osobie znajdującej się na nim poruszać się. Celem konkurencji jest pokonanie wyznaczonej trasy w jak najkrótszym czasie.
- Ślimak
Zawodnicy mają do pokonania trudny labirynt, lecz nie oni muszą go przejść. Wspólnymi siłami muszą przeprowadzić belkę przez ślimaka trzymając ją za pomocą lin w powietrzu. Zabawa uczy przede wszystkim komunikacji w zespole oraz buduje zaufanie do reszty zawodników. Konkurencja wymaga dużego zaangażowania oraz współdziałania wszystkich uczestników.
- Mega supeł
Kilka długich, poplątanych i połączonych ze sobą linek przymocujemy do drzewa. Każdemu członkowi zespołu zostanie przywiązany do nadgarstka drugi koniec sznurka. Na hasło "start" drużyna rusza: uwija się, by jak najszybciej rozplątać wszystkie supły. Podczas gwaru i ogólnego chaosu zaczyna się wielki test współpracy zespołowej: aby misja się powiodła, jeden musi poluzować sznurek, drugi przejść za kimś, trzeci obiec całą grupę i tak dalej, i tak dalej.
Wszyscy chcą rządzić i kierować innymi, tymczasem recepta na sukces jest jedna: bardzo dobra współpraca. Im szybciej członkowie drużyny dojdą do tego wniosku, tym bardziej realna staje się wizja zwycięstwa.
"Mega supeł", jak żadna inna konkurencja pokazuje, jak istotne dla osiągnięcia celu są wspólne wysiłki, dobra komunikacja i zaufanie.
- Pole minowe
Drużyna 5- osobowa musi przeprawić się przez pole minowe posługując się tylko trzema elementami:. opona, dwie skrzynki po napojach tak aby żaden z uczestników nie dotknął ziemi. W tej konkurencji startują grupy równolegle – wygrywa grupa która pierwsza przeprowadzi swoich uczestników na drugą stronę pola.
- Pajęczyna
Wszyscy członkowie zespołu będą musieli pokonać pajęczynę ze sznurków, tak aby nie dotknąć sieci.
Zadanie znacznie utrudni fakt, że każde jej oczko wykorzystać będzie wolno tylko raz. Bez planowania, a potem współpracy i wzajemnej pomocy zadania nie uda się wykonać.
- Źródło życia
Zadanie polega na przelaniu wody z jednego naczynia do drugiego wykorzystując w tym celu 5m sznurka. Zadanie wymaga pomysłowości, współpracy, precyzji.
- Wyścigi w workach
Konkurencja polegająca na pokonaniu wyznaczonego dystansu w jak najkrótszym czasie skacząc w worku. Wygrywa ten uczestnik zabawy, który jako pierwszy dotrze do mety. Worki pojedyncze lub powiązane (podwójne). Zabawa niezwykle popularna, stanowiąca prawdziwy test sprawności i koordynacji ruchowej.
Liczba uczestników: 2-4 osoby na drużynę
Czas: ok. 10 minut
Obsługa: 1 osoba koordynująca drużyny
- Hula-Hop
Konkurencja polega na przekazaniu koła hula-hop od pierwszego uczestnika do ostatniego, z tym że uczestnicy trzymają się ręcę. Zadanie wymaga zwinności i pomysłowosci. Sprawdza się szczególnie na początku imprezy jako wspaniały rozluźniacz atmosfery.
- Puzzle
Specjalnie przygotowane puzzle w wersji makro zostało tak zaprojektowane i wycięte by uczestnicy mogli ułożyć kwadrat używając wszystkich jego części.
- Hokej na trawie
W grze biorą udział dwie drużyny. Zadaniem uczestników jest zdobycie jak największej ilości bramek w wyznaczonym czasie. Konkurencja przypomina grę w hokeja lecz zamiast kijów hokejowych zawodnicy mają do dyspozycji miotły i grają na trawie.
Uczestnicy:4-8 osób drużyna
Obsługa: 1 instruktor sędzia
Czas trwania: 5-10 min
- Latajace jajka
Każda z podgrup jest dzielona na grupy 5 osobowe, instruujemy, że mają za zadanie wymyśleć sposób na to by jajko upuszczone przez ciebie z wysokości 2 metrów (ręka wyciągnięta w górę) nie rozbiło się, rozdajemy im materiały do wykorzystania.
każdej drużynie rozdajemy: 2 kartki A4, 2 krótkie sznurki (60 cm), 1 taśma klejąca, kawałek plasteliny, paczkę zapałek, dwa balony
Następnie instruujemy grupę, że zadanie w grupach należy wykonać milcząco, rozdajemy im zatyczki do uszu (watę) i zakazujemy się porozumiewania dźwiękami (nawet yhy, mmm itd.zakazane). Rozwiązanie tego zadania trwa do 30 minut.
- Ślepy matematyk
Drużyna ustawia się w koło, każdy oburącz trzyma powiązaną w pętle linę. Na sygnał instruktora wszyscy zamykają oczy i układają: koło, następnie kwadrat, a potem trójkąt. Za każdym razem komunikują się zarówno poprzez słowa, jak i dotyk. Po ułożeniu figury uczestnicy otwierają oczy i poprawiają figurę. Zarówno w pierwszej, "ślepej" fazie, jak i w drugiej - liczy się czas.
Jest to gra psychologiczna, nade wszystko uczy współpracy, uczula na orientowanie się na osiąganie celu wspólnymi siłami, uczy rzeczowej komunikacji, życzliwości i zaufania.
- Rozkładanie namiotów z zamkniętymi oczami
Drużyna 4-5 osobowa ma za zadanie rozbicie prostego namiotu iglo, z ta różnicą że uczestnicy maja zawiązane oczy.
Ćwiczenie pokazuje ile zależy od współpracy w grupie, poprawia komunikacje oraz pozwala na poznanie zachowań poszczególnych uczestników zabawy.
- Hydraulik
Członkowie drużyny musza pozatykać dziury w pionowo stojącej rurze a następnie wlewając do niej wodę wydostać znajdującą się wewnątrz wiadomość
Hydraulik to świetna zabawa - zapewnia cieplejsze, bardziej zażyłe relacje, składające się na doskonały schemat organizacji zespołu, gwarantujący wydajną współpracę.
- Medyk
Zespół mając do dyspozycji różne przedmioty (folia, kołki) muszą przetransportować "ranną" osobę do punku medycznego
- Wiaderko
Uczestnicy dostają do dyspozycji dwa wiaderka. Jedno z nich postawione jest naziemi, do drugiego zaś przymocowany jest system linek, za pomocą których trzeba przelać zawartość jednego pojemnika do drugiego. Konkurencja ta wymaga przedewszystkim precyzji, uczy efektywnej komunikacji, zaufania i współdziałania, zaszczepia zasady współpracy.
- Labirynt osaczonego
Jeden z uczestników ma za zadanie przejść przez przygotowany przez instruktorów labirynt, zbudowany z lin, których nie można dotknąć. Dla utrudnienia niektóre z nich będą zawieszone na niewielkiej wysokości nad ziemią, a do każdej przymocujemy dzwonek, sygnalizujący naruszenie linii. Wewnątrz konstrukcji "Osaczeni" poruszają się pojedynczo, mając zawiązane oczy - to jego towarzysze muszą nim pokierować tak, by ten odnalazł wyjście, nie dotykając żadnej linii. Potem z labiryntem zmierzy się kolejny członek drużyny.
Wspólny cel i idea zwycięstwa pobudzają członków zespołu do wspólnego działania, pozwalają na otwarcie się na innych ludzi, pielęgnują relacje międzyludzkie, uczą komunikacji, zaufania i empatii.
- Tratwa
Tą konkurencję każda drużyna wykonuje osobno. Pierwsza drużyna staje na linii startu, gdzie leżą dwie belki i deska (tworzące umowną tratwę). Otrzymują też grube kijki do odpychania. Na znak prowadzącego, trzech zawodników staje na tratwie, a czwarty przenosi belki, ustawiając je tak, aby tratwa mogła się przesuwać. W ten sposób muszą jak najszybciej dostać się do linii mety, odpychając się kijkami. Zwycięża ta drużyna, która uzyska najkrótszy czas.
- Podaj dalej
W tej zabawie cała drużyna znajdując sie na plastikowych skrzynkach musi pokonać odcinek drogi z przeszkodami. Przejście polega na tym, że ostatni z zawodników przechodzi na skrzynkę osoby poprzedzającej i podaje swoja skrzynkę do przodu, do pierwszej osoby.
Pokonanie trasy zależy od współdziałania w zespole. W tej konkurencji startują grupy równolegle – wygrywa grupa która pierwsza przeprowadzi swoich uczestników na druga stronę wyznaczonej trasy.
Uczestnicy: 4-5 osób
Czas: ok. 10 minut
Obsługa: 1 osoba
- Złap imię
Wszyscy przedstawiają się swoimi imionami. Jedna z osób dostaje piłkę i rzuca ją do kogoś. Osoba która łapie, musi wypowiedzieć imię osoby która piłkę rzuciła. Następnie rzuca do następnej. Zabawa trwa aż wszyscy nauczą się imion wszystkich
- Rurociąg
Uczestnicy zabawy mając do dyspozycji różnej długości rury oraz różnego typu kształtki mają przelać wodę do naczynia znajdującego się w pewnej odległości od punktu startu. Zadanie to wykonuje się budując rurociąg.
- Cyrkiel
Do zabawy wykorzystujemy cyrkiel z drewnianych elementów, na którym umieszczamy jedną osobę. Do szczytów cyrkla przymocowanych jest kilka lin, przez których trzymanie i naprężanie reszta zespołu stabilizuje cyrkiel i pomaga osobie znajdującej się na nim poruszać się. Celem konkurencji jest pokonanie wyznaczonej trasy w jak najkrótszym czasie.
- Ślimak
Zawodnicy mają do pokonania trudny labirynt, lecz nie oni muszą go przejść. Wspólnymi siłami muszą przeprowadzić belkę przez ślimaka trzymając ją za pomocą lin w powietrzu. Zabawa uczy przede wszystkim komunikacji w zespole oraz buduje zaufanie do reszty zawodników. Konkurencja wymaga dużego zaangażowania oraz współdziałania wszystkich uczestników.
- Mega supeł
Kilka długich, poplątanych i połączonych ze sobą linek przymocujemy do drzewa. Każdemu członkowi zespołu zostanie przywiązany do nadgarstka drugi koniec sznurka. Na hasło "start" drużyna rusza: uwija się, by jak najszybciej rozplątać wszystkie supły. Podczas gwaru i ogólnego chaosu zaczyna się wielki test współpracy zespołowej: aby misja się powiodła, jeden musi poluzować sznurek, drugi przejść za kimś, trzeci obiec całą grupę i tak dalej, i tak dalej.
Wszyscy chcą rządzić i kierować innymi, tymczasem recepta na sukces jest jedna: bardzo dobra współpraca. Im szybciej członkowie drużyny dojdą do tego wniosku, tym bardziej realna staje się wizja zwycięstwa.
"Mega supeł", jak żadna inna konkurencja pokazuje, jak istotne dla osiągnięcia celu są wspólne wysiłki, dobra komunikacja i zaufanie.
- Pole minowe
Drużyna 5- osobowa musi przeprawić się przez pole minowe posługując się tylko trzema elementami:. opona, dwie skrzynki po napojach tak aby żaden z uczestników nie dotknął ziemi. W tej konkurencji startują grupy równolegle – wygrywa grupa która pierwsza przeprowadzi swoich uczestników na drugą stronę pola.
- Pajęczyna
Wszyscy członkowie zespołu będą musieli pokonać pajęczynę ze sznurków, tak aby nie dotknąć sieci.
Zadanie znacznie utrudni fakt, że każde jej oczko wykorzystać będzie wolno tylko raz. Bez planowania, a potem współpracy i wzajemnej pomocy zadania nie uda się wykonać.
- Źródło życia
Zadanie polega na przelaniu wody z jednego naczynia do drugiego wykorzystując w tym celu 5m sznurka. Zadanie wymaga pomysłowości, współpracy, precyzji.
- Wyścigi w workach
Konkurencja polegająca na pokonaniu wyznaczonego dystansu w jak najkrótszym czasie skacząc w worku. Wygrywa ten uczestnik zabawy, który jako pierwszy dotrze do mety. Worki pojedyncze lub powiązane (podwójne). Zabawa niezwykle popularna, stanowiąca prawdziwy test sprawności i koordynacji ruchowej.
Liczba uczestników: 2-4 osoby na drużynę
Czas: ok. 10 minut
Obsługa: 1 osoba koordynująca drużyny